torsdag 30 september 2010

Efter lite feedback...

För att få ett så rak spänning som möjligt, spänner man en tråd mellan häftstiften, så att man får vinkelräta hörn. Dessa utgår man sedan ifrån när man spänner ut arbetet. Under arbetet lägger man en väl urvriden trasa.

Idag var jag återigen på HV, och efter att ha diskuterat med lärare och kamrater kom jag fram till att mitt broderi var färdigt. Vilken bortslösad dag jag hade igår med andra ord! Men nu har jag i alla fall lärt mig att spänna ett broderi, vilket gjorde att jag hade så pass ont i tummarna att jag inte kunde öppna knuten på plastpåsen där jag förvarade min matlåda. När man då är hungrig efter en stressig morgon med försenade tunnelbanor, blir man då en aning frustrerad. Tack och lov för kamrater som hade mindre ont i tummarna, som kunde hjälpa mig.

Här har jag kommit en bit på väg med spänningen, skeden använd för att ta bort häftstiften som hamnat fel.


Här har jag spänt upp broderiet färdigt. Imorgon ska det tas ner och monteras.

Senare under dagen gick vi igenom nästa projekt, som ska bli trasvävar, och då inte nödvändigtvis mattor. Temat är Landskap, och jag har redan en idé som gror, men eftersom jag inte har arbetat färdigt idén är det lite tidigt att dela med sig av den nu. Och innan jag kan börja med den har jag en vecka med färgning att vänta.

1 kommentar:

  1. Jag som trodde jag kunde spänna upp ett tygstycke. Kul att lära sig nåt nytt! Å

    SvaraRadera