lördag 25 september 2010

Julklappsgarn ingår väll inte i en garndiet?!


Jag föll för frestelsen idag. Jag handlade garn trots min diet, men julklappsgarn räknas väll inte, eller? Jag tänkte väll det. Jag besökte Skansen höstmarknad idag, i hopp om att hitta lite julklappar och födelsedagspresenter. Och jag hade tur, Skansen hade lite kvalité på det som såldes på marknaden. Mer hantverk och inget krimskrams.




Garndieten fortsätter dock, trots mitt återfall idag. Sjalen som jag håller på att sticka är halvägs färdigstickad nu, och det är ju bra då jag har fler projekt på gång. Rätt skönt att ha julklapparna på gång, nu kanske jag kan ta det lungt i december.

2 kommentarer:

  1. Nej, det var något mönster jag hittade på Ravlery. Spetsen och sjalen stickas i ett. Men de är ganska lika varandra.

    SvaraRadera