söndag 26 september 2010

Nöden har ingen lag


I min omständiga flytt till Stockholm fick jag inte med mig alla de nödvändiga saker som en textilare kan behöva i form av redskap och material, vilket jag fick erfara idag. Mitt projekt som jag stickade på igår tog slut, och jag bestämde mig för att sticka av garnet som jag köpte igår på Skansens höstmarknad. Då kom jag på att jag inte hade någon härvkrona, varken någon hopfällbar eller min jättebra på fot. Jag fick använda stolarna, lagom roligt och ergonomiskt, och tidsödande, och i hörnet stod nystalätten och hånlog. Men jag har ändå hunnit starta ett nytt projekt, eventuellt en julklapp. Det beror på.
Imorgon är min långhelg slut, och jag återvänder till mitt kära HV. Jag har faktiskt längtat lite, imorgon börjar vi på nya projekt. Då ska vi börja med stygnövningar, något som jag verkligen ser framemot.

1 kommentar:

  1. känner din smärta! Sitter faktiskt i Stockholm igen nu, med både härvkrona av paraplymodell och nystmaskin i bilen!

    SvaraRadera