tisdag 7 september 2010

Myrornas krig

För tillfället har jag glömt vad bindningen hette, pinsamt!

Hela dagen igår och halva idag har jag suttit och vävt prover i olika tuskaft och kypertbindningar, och på något mystiskt sätt har jag faktiskt redan blivit färdig. Jag hade som ställt in mig på att det skulle ta så mycket längre tid, så därför har jag vävt på så mycket som möjligt. Men sen tycker jag att väven inte är så upphetsande färgmässigt, så jag har velat bli färdig.



I morgon har jag dock mer vävning att se fram emot, jag har en extra bit och funderar för fullt på vad jag ska göra av denna. En idé jag har är att ta ner väven jag har vävt, för att solva och skeda om resterande varp till diamantkypert. Det skulle vara roligt att prova, men jag ska so(l)va på saken.

1 kommentar:

  1. Jag gillar särskilt mittenbilden. Nästan som en synvilla. Intressant hur mycket variation det kan bli på samma tema.Åsa

    SvaraRadera