tisdag 28 september 2010

Jag har lärt mig en grej idag...

... är du trött, hungrig och tappar kontrollen över hur många stygn du broderar: Gå hem, laga middag, ät och sov på saken.

Skissen, innehåller tekniker som blåst tush, svampad färg, ritade streck och frottage.

Detta var dag två på våran konstsömnadsvecka, och de flesta har blivit eller håller på att bli klara med broderiet. Tjurig oxe som jag är stannade jag kvar tills jag hade sytt i alla mina fält, vilket kanske inte var så bra när man ser resultatet. Skissen blev såklart snyggare än broderiet, men jag ska sova lite och se om det sker ett mirakel under natten. Det kanske är snyggt i morgon, vem vet? Men jag törs inte säga nu om jag är klar eller inte, men om inte annat skulle jag vilja påstå att jag är på god väg.

Broderiet, det är det runda fältet i mitten som jag känner mig missnöjd med för närvarande.

1 kommentar:

  1. Alltid bra att ta ett steg tillbaks eller att sova på saken. Man får sådant tunnelseende och förstorar upp det man inte gillar och ser inte alls det som är bra.
    Det gäller väl dessutom att komma ihåg att man lär sig och det är det som är det viktiga - inte bara resultatet av ett broderi.Men som sagt var, det kan behövas en natts sömn för att fatta det igen. Jag tycker det ser fantastiskt ut jag....

    SvaraRadera