onsdag 22 september 2010

En skatt i frysen


Invirad i en massa plastpåsar förvarar jag en liten nyförvärvad skatt i frysen, jag ska bara se till att göra något av den också. Tack Lillemor, hoppas att du hittade hela vägen till Handen.



Annat som hänt idag är att jag färdigställt mina svartvita vävprover, vilket tog ca tjugo minuter. Det betyder i sin tur att jag varit hemma hela dagen och gjort annat. Till exempel har jag äntligen befriat mig själv från min rosa stickning, och därför kan jag också pricka av en person från julklappslistan.



Det innebär att jag kan fortsätta med min garndiet, och med tömningen av mitt garnlager. Det finns något frigörande i att sticka upp garn man haft länge, som man bara tittat, klämt lite på, bollat med, för att sedan lägga tillbaka det igen. Men trots att jag stickat upp åtskilliga garnnystan, det känns det inte som att det har sinat någon avsevärd mängd. Jag hoppas att jag tills i morgon har hittat på ett projekt för det här nystanet, men det lutar åt att det blir en liten sjal.

2 kommentarer:

  1. hihi jag vet vad det är...
    Ser fram emot att få veta vad det skall bli av det underbara nystanet. Åsa

    SvaraRadera
  2. Nyförvärvad skatt i frysen? Nu blir jag nyfiken. Är det en trafikdödad grävling?

    SvaraRadera