lördag 18 september 2010

Varför IGEN?!

Jag kom hem tidigt från HV idag, och fick för mig att jag skulle passa på att städa undan lite. Jag gick runt och röjde lite för mig själv, medan jag lagade en enkel middag, och när jag senare hade tvättid satte jag mig ner i soffan, tittade åt höger och där såg jag följande:



Min lilla hög med saker där det skulle fästas trådar, samt så skulle ett par av tofflorna i högen få sulor. Så jag bestämde mig, när jag hängt min tvätt. Bänkad framför sista avsnittet av BBCs "Stolthet och fördom", så fäste jag alla trådarna. Ännu en film senare hade jag sytt fast sulorna också, med samma dåliga timing som häromdan. Jag blev klar innan filmen. Jag bestämde mig för att brodera sulorna, men jag kan inte bara hitta på. Jag vill gärna tänka över det och göra det ordentligt. Så nu har jag en ny hög i mitt hem:



Min lilla hög med saker som jag ska brodera på, men jag vet inte vad. Skillnaden är att den ligger till vänster om mig nu. Jag behöver ett broderi, helst inte svartvitt, som jag för tillfället fått mer än nog av.
Det blir helgens projekt att fiska lite inspiration, kanske på Etnografiska muséet? Vi får se.

Sulan undertill. Den är mossgrön egentligen.

1 kommentar:

  1. Hej
    Alldeles fantastiska skapelser du har gjort.
    Saknar dig här hos oss.

    Jag håller i en drive som kallas SockSkörd på http://www.sticka.org
    Skicka gärna in foto och vilket garn du använt och var du hittat mönstret så lägger jag ut det där och samtidigt så kan du delta i ett lotteri när deltagartiden gått ut. Man måste inte vara medlem så sprid gärna :-)

    Hoppas på närkontakt snart
    Kram från Ann-Sofie
    Kram från

    SvaraRadera