onsdag 8 september 2010

Nästan färdigt!

Väven har jag tagit ner idag, och egentligen har jag även hela nästa veckan på mig att bli färdig med vävandet. Fantastiskt, i morgon monterar jag hela dagen lång. och hur det ska se ut vet bara min lärare. Någon diamantkypert fick jag däremot inte göra, eftersom min varp var för kort. Typiskt!
Ett nytt stickprojekt har jag börjat med också, mitt upp i alltihop. Mönstret är på engelska, och det är något helt nytt för mig att sticka på ett annat språk. Men med hjälp av mitt internets översättningsfunktion kunde jag ganska lätt översätta alltihop. Dock kan man ifrågasätta gramatiken, jag fick rätta allting sen. Men det är skönt att slippa göra allting själv.

1 kommentar:

  1. Hejhej! Kul att du kommit dig tillrætta! Blir lite avundsjuk, hær gæller inte så mycket hantverk æn. (Om man inte ræknar med mina klasskompisars skills i att laga cyklar, jag ær helt imponerad!) Jag jobbar på att bli hemmastadd, ska fixa bankkonto, hemførsækring, danskt telefonnr samt en cykel. Och så ska CSN ge mig mina pengar också...

    Har du førresten en datoriserad beskrivning av de dær vridna sockorna utan hæl som du stickade på Bæckedal? Jag har lovat två huskompisar att læra dem sticka sockar, och det kænns som det ær lættare att læra ut hæl-løst først... ;)

    SvaraRadera