onsdag 1 september 2010

Jag föll dit...

Jag har faktiskt tagit mig i kragen och skaffat Facebook, och en av få anledningar jag har till detta är att mina kamrater på HV har tartat en grupp och jag tyckte att det kan vara bra att ha lite koll på sånt som rör klassen. Annars vet jag inte, det var inte så imponerande som jag trodde. Jag ska nog hålla mig mest till Ravelry.
Idag har jag för första gången fått vara med om ett traffikkaos i Stockholm. Pendeltåget som jag åkte på i morse var tvunget att vända tillbaka till Älvsjö, som var stationen innan kaoset. Därifrån fick jag åka på en knökfull buss till Liljeholmen, vilket jag givetvis inte visste vad det var förr något. Men därifrån fick jag åka tunnelbana till Slussen, och då tog jag tillfället i akt och åkte Djurgårdsfärjan för första gången sen jag var typ sju. Jag ska nog ta och åka den lite oftare, för trots att turisterna är kvar, är det väldigt lungt på färjan trots allt.
Jag missade såklart första halvtimmen på första lektionen, men som tur var missade jag inget som jag inte kunde leva utan i varje fall. Och som tur var så hade jag två mycket förstående lärare. Traffikkaos är nog lite av vardagsmat här. Idag hade vi formövningar, och det är ett ämne där jag tidigare haft det lite jobbigt. Men nu var det inte alls särskilt farligt, det gick till och med bra.
I  morgon blir det dock fortsättning på vävuppsättningen, förhoppningsvis får jag väll börja med väven snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar