tisdag 14 september 2010

Tisdag i Stockholm

I skolan har jag nästan inte gjort någonting. Vi hade bindningslära på förmiddagen, och under dagen har jag tillsammans med tre kamrater tvättat provlappar, några av mina har krympt såpass mycket att man inte längre kan se vad det var för tyg från början. Det var i och för sig inte så bra, eftersom jag gärna vill veta hur dom olika bindningarna reagerar. I morgon ska jag pressa dessa yllelappar, hoppas jag eftersom jag ledsnat på att inte ha något att göra. Det är förvisso skönt att vara nästan färdig, men kanske inte så långt i förväg som jag blev. Enligt deadline har jag fram till torsdag på mig att bli klar med vävningen, och nästa onsdag att bli klar med monteringen och renskrivning av vävnotan. Och av dessa saker har jag monteringens två sista moment kvar.
Eftersom jag hunnit så långt, gick jag iväg till Armémuseum och lyssnade på ett föredrag med en japanska som överlevde atombomben över Hiroshima. Trots att jag läste om det i grundskolan, och känner till det, var det en helt annan sak att få höra någon berätta som faktiskt var där. Jag önskar bara att jag stannat och sett Barefoot Gen, en anime om atombomben över Hiroshima. Men jag hade huvudvärk och orkade inte *typiskt*.
Istället gick jag hem och nålband på min tehuva, den har blivit större om knappt märkbart. Det garnet tar nog slut snart, och då kommer jag åter att ha gjort mer plats för nya garner.

2 kommentarer:

  1. åh du verkar fast besluten att avverka samtliga museum i Stockholm!

    SvaraRadera
  2. Det händer ju så mycket roligt överallt, och ibland är det till och med gratis!

    SvaraRadera