fredag 1 oktober 2010

Ny monteringskunskap


Monteringar och avslutningar är ett ämne som jag anser är grymt underskattade, men så jätteviktiga. Ibland gör monteringen hela arbetet ogjort eller fulländat, och därför tycker i vart fall jag om att göra monteringar. Monteringen jag fick göra idag var för mig en helt ny erfarenhet, jag har alltid lärt mig fållar direkt på tyget med exempelvis hålsöm. Den här moteringen innebar att man fick en ram runt arbetet i ett avvikande tyg, svart eller vitt,och att hela arbetets baksida täcktes av tyget. Eftersom jag valde svart, valde jag att lägga ett extra lager tyg mellan monteringstyget och arbetet, i annat fall hade arbetet blivit gråtonat.
Jag blev i vart fall helt färdig, så nu har jag på allvar börjat fundera mera på nästa projekt, trasväven. Jag fick ytterliggare några idéer idag, men inget särskilt utarbetat än. Jag ser verkligen fram emot det, så kanske jag får använda färg nu.

2 kommentarer:

  1. ÄR det en sådan fåll-kant som brukar vara på gamla bonader med ordspråk?
    Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  2. Det blev helt annorlunda med avvikande ram. Innan var det på något sätt vilse på tyget, nu är det spännande/JS

    SvaraRadera