tisdag 26 oktober 2010

En lövhögs födelse

Första biten av min lövhög.

Idag fick jag äntligen börja väva! Äntligen med tanke på att jag har varit färdig med uppsättningen sen fredags förr förra veckan, med andra ord inte så bra. Jag vill verkligen inte påstå att jag hann särskillt långt, men det gör man inte om man först har en förmiddag med bindningslära, för att senare på eftermiddagen gå en tre timmar lång kurs i första hjälpen. Visst var det nödvändigt och jättebra, men det blir stressigt med vävningen när man blir avbruten hela tiden.


En skål med "löv".

Men trots det har jag ändå luskat ut hur jag ska gå tillväga med just första biten av mitt projekt, plus att jag förberett en hel del trasor till slarvtjäll så att det bara är att sätta igång när jag kommer till skolan i morgon. Kankse får jag uppleva någon form av flow, det skulle jag verkligen behöva just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar