tisdag 11 oktober 2011

Mitt mål var att bli färdig med en...


I början av dagen, strax innan jag börjat med prov nummer två, med blanka tyger.

Igår blev jag som jag nämnt färdig med ett av sammanlagt fyra prover, och målet för dagen var att bli färdig med minst ett till. Givetvis blev det ju inte så, för innan lunch drabbades jag av sömnadsdjävulen, och sen kunde jag inte sluta förren jag var helt färdig med alla tre resterande prover. Därför blev det nästan inga steg-för-stegbilder, jag fick fullt upp med att sy istället. Däremot fick jag ihop alla fyra proverna och i morgon är jag redan klar för att påbörja monteringen.

Plötsligt satt jag med prov nummer tre, sammet, istället.

Alla prover uppspända, här är det blanka tyger,...

... ylle,...

...bomull/lin, det enda av proverna som jag sydde på maskin,...

... sist en av mina favoriter, sammet.

2 kommentarer:

  1. Vilken action det är på dig!! Det går undan när sömnadsdjävulen slår till. Jag ska till HV till helgen - är du där då och syr ?? ;-)

    SvaraRadera
  2. här är länk

    http://www.temari.com

    SvaraRadera