måndag 3 oktober 2011

Ett ormbo som heter Moorman


Under arbetets gång.

Helt utan lärarhandledning till hands, då jag av privata orsaker missade hela förmiddagens undervisning, gav jag mig på Moorman, en ny teknik för min del. På sin höjd har jag tidigare tafsat på några vävprover och hört talas om hur roligt det är att väva Moorman. Numera kan jag bara hålla med dessa som tycker så, det var verkligen roligt. Det jag gillade med Moorman var variationsmöjligheterna, det går att väva runda former som ser runda ut, något som jag upptäckt är lite svårt i många bildvävningstekniker.

Min färdiga Moormanväv, dock utan den vävda fållen som ska vara upptill.

Nu är jag dessutom färdig med alla de mattprover som vi ska göra, så nu återstår för mig att ägna mig åt en hjärtefråga som jag ofta tycker glöms bort, men som är viktigare än man tror i textila sammanhang, nämligen monteringar. Allting blir mycket roligare med en snygg avslutning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar