tisdag 17 januari 2012

Kombo


Gårdagens dilemma är löst, det blev både knutsöm och stjälkstygn. Nu är med andra ord de här blommorna (alla sex) färdiga, och det är dags för mig att fatta fler färgbeslut. På skolan idag grävde jag i min garnlåda, och kanske har jag hittat en av lösningarna där.

Ihåliga galler.

Appropå skolan så har vävningen gått med en rasande fart idag, varpen jag väver i ska jag väva tio prover, och jag han med åtta idag. Det är kanske inte så konstigt, jag väver nog mer luft än inslag. Hade jag haft syntetorganza hade jag nog klippt ner för längesen, med det får vänta tills i övermorgon. Syntetorganzan är inköpt, även om det svider i mig av att köpa något så gräsligt. Men ska jag gå wild and crazy så ska jag.

Galler med sidenorganza.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar