torsdag 12 januari 2012

De första stapplande stygnen



Kanske inte någonsin, men de första stygnen är för mig alltid lite stapplande, och nu är det ju så speciellt att det är mitt färgångestladdade löv som äntligen fått sina första stygn. Hittills känns det bra, även med den tveksamma bakgrundsfärgen, och jag hittade ett nytt motiv medan jag satt och broderade, så som det ser ut på bilden. Egentligen är det en blomma som inte är färdig, men den skulle kunna vara färdig såhär, kanske i en lite mer förädlad form.


På skolan har det dock inte varit fullt lika positivt, jag hade ett planeringsmöte först av allt som hände, för att sedan sitta och vänta hela dagen på att få expertutlåtande av min lärare. Något som gör mig stressad och "på nålar". Men jag var lite smart och tog med mig min pausgymnastik, en ny hexagon till lapptäcksmastodonten. Kanske inte vad jag gick till skolan för att utföra, men hellre brodera på ett privat projekt, än att inte göra någonting alls. Imorgon däremot blir det dags för varpning till senaste vävprojektet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar