måndag 16 januari 2012

Jag lovar mig själv varje morgon och kväll...


Likförbannat går det alltid åt helvete, jag kan inte gå och lägga mig i tid. Kanske är det lite farliga grejer, yllebroderi, men frestelser är väll till för att inledas i? I över ett halvår har jag haft yllebroderiabstinens, men alltid har något annat, förmodligen helt oviktigt kommit emellan mig och mitt sug. Tur att det inte är alltför hälsovådligt med broderi i alla fall. Ett dilemma har jag ställts inför, och det handlar om mitten på blomman, är vilket stygn jag ska välja till det gula. Jag lutar åt det högra, men jag tänker sova på saken tills imorgon.


På HV har det nya vävprojektet kommit igång, idag har jag gjort färdigt uppsättningen, där jag ska väva galler. Imorgon är det tänkt att jag ska komma igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar