tisdag 10 januari 2012

Jävlar anamma!




Nu har jag våndats färdigt över bakgrundsfärgen, och helt enkelt bestämt mig. Jag har inte tid att vela mer, och nu vill jag sätta nålen i ett riktigt yllebroderi. Jag funderar fortfarande över om det är rätt färg, men det får vara nu. I kväll har jag trådmarkerat var lövbitarna ska klippas ut, och i morgon hade jag tänkt mig att föra över motivet till tyget. Äntligen.


I väntan på detta har jag roat mig med min lapptäcksmastodont, och börjat sy ihop så smått. Det ser nog inte särskilt imponerande ut just nu, men det blir väll större snart. Jag hade i begynnelsen av detta projekt en idé om att vänta med att sy ihop tills jag hade sytt alla stjärnor och hexagoner, men jag har insett att mitt hushåll inte alstrar tillräckligt med kartonger för att det ska vara mänskligt för en sån som mig att vänta så mycket. Det svåra är bara att gå och lägga sig i tid.

1 kommentar: