måndag 19 december 2011

Knutar på tråden



Ur textil synpunkt har det med tanke på omständigheterna varit en bra dag. Trots att jag har knappt sovit i natt av ingen speciell anledning så fick jag till mitt sista prov, denna gång med olika effektstygn och knutar. Men av samma anledning blev det inte så bra som jag ville, jag har varit på ett pissigt humör hela dagen, och det är endast av ren viljestyrka ( jag brukar säga att det beror på att jag är Oxe) som det överhuvudtaget blivit något gjort idag. Efter lunch gav jag upp om att fortsätta arbeta på skolan, så jag åkte helt enkelt hem och fortsatte där i stället.


När jag hade slutfört detta, ätit middag och sett på julkalendern, så kände jag mirakulöst nog för att fortsätta med mitt lapptäcke. En utsliten Gudrun Sjödén - tygkasse är nu uppklippt i romber och jag roar mig med att sitta och klä mallar igen. Dessutom hittade jag en matchande färg, så snart blir det nog fler stjärnor. Terapi precis när jag behöver den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar