söndag 18 december 2011

Platsnöden har ingen lag


Efter att ha sytt fösta stjärnan till mitt lapptäcke igår, så ville jag som brukligt få lite distans till resultatet och nålade därför upp stjärnan på närmsta vägg. Närmsta vägg råkade vara ovanför min röda byrå där min adventsljusstake står. Där nålade jag upp min nysydda stjärna, utan att tänka på hur det såg ut runtomkring. Döm om min förvåning när jag sätter mig i soffan tittar upp och ser julpynt. Definitivt inte min tanke, inte ens i färgvalet med stjärnan, som sen ska sys fast i ett lapptäcke att ha året runt. Kanske inte ett pynt som jag själv skulle ha valt, jag har lite svårt när quilt lämnar lapptäcket och blir något annat. Samtidigt skönt att ha dem lite ur vägen, och så länge de inte är ihopsydda så slipper man den värsta quiltkänslan. Lite motsägelsefullt att jag ska sy ett lapptäcke till mig själv när jag låter sådär negativ.

2 kommentarer:

  1. Vackra julstjärnor! Vilken stämning det är hemma hos dig!

    SvaraRadera
  2. Fast det är inga julstjärnor, de bara extraknäcker lite tills jag hittat en plats att stoppa undan dem.

    SvaraRadera