torsdag 8 december 2011

Jag är med bandet

Trasmattan med bandet.

Tillslut hittade jag ett band som passade till min trasmatta, biprodukten av mattprojektet som tar slut i morgon. Men den har nu helt och hållet övergått till att bli ett privat projekt, sista officiella vävdagen hade vi i fredags, och hela veckan har vi haft annat för oss på HV skola.

Ett nålat och ett påsytt band.

Resultatet av hattskisserna.

De senaste dagarna har innehållit en materiallära, studiebesök och vävteori, alla på ett sätt nödvändiga för textilhantverksstudenter. Men veckans bästa har ändå varit de senaste dagarna, då vi har haft "allmän form" som det hetat. Det innebär att vi har haft form, men utan något egentligt mål, och faktum är att det har varit väldigt skönt, lite som terapi. Vi har arbetat mycket med att teckna porträtt, mest av varandra med olika huvudbonader. Roligare än vad jag vågat hoppas på, jag har lite dåligt självförtroende på formfronten, trots att jag faktiskt tyckt om att både måla och teckna när jag var yngre. För tio år sedan snöade jag faktiskt in på ansikten, och lite sitter nog kvar djupt in i fingerspetsarna.

Självporträtt.

1 kommentar: