lördag 19 november 2011

Sikta mot stjärnorna


Nu syns stjärnorna!

Idag har varit en helt galen vävdag! Mitt ursprungliga mål är att varje dag väva tio centimeter om dagen, men idag har jag varit farligt nära fjorton centimeter. Orsaken till denna maratonvävning var att jag i hemlighet ville få färdigt en mönsterform till innan jag gick hem idag. Mönsterformen i det här fallet var en romb med ett kryss i, och den visade sig vara lite större än vad jag föreställt mig. Innan jag vävt sista raden för kvällen, hade jag inte bara vävt färdigt denna romb, utan även vävt en bra bit på stjärnorna som är mitt i väven. I morgon ska jag se till att komma halvvägs på mattan, då ska jag för första gången sen jag började på HV faktiskt ägna mig åt helgarbete på skolan. Anledningen är flossans långsamma natur och mina två sjukdagar förra veckan, och faktum är att jag ser framemot det. Jag har kommit hem halv tio varje kväll den här veckan av just den anledningen att det är så oerhört svårt att slita sig från något så spännande, den här väven är det första jag tänker på när jag vaknar, och det sista jag tänker på när jag går och lägger mig. Jag gissar att man eventuellt kan jämföra mitt vävvansinne med att andra följer dokusåpor som Idol och Bonde söker fru. Om någon undrar så följer jag en oerhört spännande dramaserie, Flossa heter den. Vävstolen är min TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar