tisdag 29 november 2011

47 gram


Så mycket väger den här lilla högen med korta ändar av linnemattvarp. Det är lite deprimerande att veta att alltihopa är spill från tillverkningen av min matta, och förmodligen är det ännu mer än det som syns på bilden, men dessvärre kan jag inte låta bli att ta reda på såna här fakta.

Flätade varptrådar som sys fast mot baksidan.

Trådspillet kommer det här momentet av monteringen på min flossa, då jag har valt en oliksidig orientalisk fläta. Det kommer av att varptrådarna sys fast på baksidan efter flätningen, och sedan klipps av. Perfekt till kuddstoppning om inte annat.

En nästan färdig oliksidig orientalisk fläta.

Så långt kom jag idag, eftersom jag nu måste inhandla ett band att sy fast över de nersydda varptrådarna, punkt ett på morgondagens checklista. Men än så länge är jag nöjd med mitt val av montering, det enda är väll kanske att jag vill dölja avslutningsflätan. Jag tror att den kommer att störa helhetsintrycket, men det blir nog punkt två på morgondagens checklista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar