onsdag 9 november 2011

Min bandade text



Del ett av bandet...

Idag vävde jag färdigt bandet till min matta, och därmed kan jag säga att ca. 150 cm ångest tog slut idag. Hela tiden har jag varit nojig över olika saker, antingen att bandet ska bli för kort, för smalt, att bokstäverna ska bli oläsliga, att orden ska hamna osymmetriskt på bandet, osv, osv, osv, i vanlig ordning. Jag är förmodligen den mest nojiga banväverskan on earth, men idag kom jag fram till att jag med min ringrostiga förmåga kanske inte kunde göra så mycket bättre utan någon som helst provväv. Lite för smala tycker jag, men jag vill helst inte komma med någon slutsats förren jag har sytt fast dem på min matta.

...och del två av bandet.

Dessutom fick jag en snilleblixt när jag såg att det skulle bli en hel del varp över. Jag som har blivit lite snål på garn och tyg de senaste åren, och kom på att jag skulle väva en signatur till min matta att sy fast på baksidan när den är färdig.

Min signatur med årtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar