torsdag 3 september 2009

Universitetet

I måndags hade jag en riktigt bra dag. Grejen är den, att i måndags inte borde ha varit en bra dag eftersom den började på Arbetsförmedlingen, jag var nämligen arbetslös då. Men där träffade jag min väninna Ann-Sofie som jag lärt känna genom stickkaféerna här i Umeå,vi gick hem till henne, pysslade åt lunch, drack te och pratade. Sen hade jag en körlektion som gick hur bra som helst (nästan iallafall).

Sen skulle jag åter gå till Arbetsförmedlingen för att åter skriva in mig som arbetssökande efter en sommar med jobb. Men jag hann bara skriva in mig, sätta mig vid en dator, maila min arbetsförmedlare om att jag var tillbaka och resa mig upp innan mobilen ringde. Det var Umeå Universitet som ringde och berättade att jag kommit in på Kläddesign- från idé till uttryck! Jag blev så lycklig att jag inte hade en aning om vad jag skulle göra. Det betyder att jag får göra något som är roligt, samtidigt som jag slipper vara arbetslös. Hela terminen, eftersom jag ska gå en annan kurs sen.

Under dom här dagarna har jag hunnit med en och annan föreläsning, skissövningar, mönsterkonstruktion och toilesömnad. Och det bästa är att jag får vara kvar på skolan så mycket jag vill efter lektionsslut! En textilares våta dröm...
Dessutom har vi varit på studiebesök hos Birgitta Bjurström, designer som är verksam i Umeå. En otroligt inspirerande och genomtrevlig person.

I morgon blir det åter en dag på universitetet med toileprovning, och sen åker jag vidare till Vännäsby för att sy vidare på kåtan.

3 kommentarer:

  1. Jag fick strida för att få skriva en kommentar men tror att jag kommit på knepet nu. Kram

    SvaraRadera
  2. aah - lycka att få göra det man gillar hur mycket som helst! Lycka till med kursen! Åsa

    SvaraRadera