fredag 18 september 2009

Opera, blussömnad och stress

Denna vecka har varit en jobbig vecka på universitetet. Ända sen i måndags har jag tänkt att idag är en bra dag för att sy blus, men nähä, då var det ju ett seminarium här och en föreläsning där, vilket tillslut resulterade i att jag klippte ut blusen i förrgår, sydde den igår och gjorde den färdig idag. Igår var jag dessutom på universitetet från tjugo i sju på morgonen till tjugo i tio på kvällen, så idag var en tung dag att försöka ta sig igenom.

I tisdags fick vi däremot göra något mindre jobbigt, nämligen kolla in klädförrådet på Norrlandsoperan. Hade jag fått bestämma själv hade jag varit kvar där än. Helhäftiga grejer gjorda för olika föreställningar, bland annat en jacka med tillhörande skor dekorerade med tillplattade skedar på, som tilltalade mig lite extra av någon anledning.

I helgen ska jag och Börje vara hemma hos mig, förhoppningsvis med en hel del kardning som resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar