tisdag 22 maj 2012

Tulip of doom


Nålknäckartulpanen.

Den kanske ser rätt oskyldig ut, men just i den här tulpanen bröt av nålen för mig. Det har faktiskt aldrig hänt mig förut att jag brutit av en nål i ett broderi förut, så jag blev väldigt överaskad. Tur att det inte är nålransonering som råder.

Före detta broderinål.

Annars har det varit ännu en dag med broderimaraton, som resulterat denna lilla tulpan och två solfjädersblommor. Egentligen hade jag tänkt hinna ännu längre, men vid kvart i nio sa min ork och hunger i från, jag är ju trots allt ingen maskin. Målet för morgondagen är att hinna så pass långt att jag måste spänna om tyget. Dessutom ser det ut som att jag ska besöka en brädgård också, på jakt efter en lämplig träskiva att montera mitt broderi på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar