måndag 28 maj 2012

Broderimaran fortsätter


Fyra små ägg.

Senaste veckan har varit den intensivaste på länge, och broderiet växer på i samma intensiva takt, blandat med en lika intensiv jakt på en MDF-skiva att montera mastodonten på. Idag fick jag äntligen napp bakom skolan, hos Linhult & Jonsdotter där jag hittade den perfekta skivan för mitt broderi, utskuren i en datastyrd såg. Kraven på skivan var främst att den inte skulle vara för tung, eftersom broderiet skulle hänga på väggen, och de hade en MDF som var 6 mm. Hade det inte blåst så mycket, hade jag och skivan förmodligen skuttat fram till skolan. Nedan följer en bildkavalkad över hur projektet artat sig den senaste veckan.

Precis halvvägs.

Arkeologisk utgrävning.

I lördags.

Och i söndags.

I förmiddags.

När jag gick hem.

Den hett eftertraktade MDF-skivan, dagens stora glädjeämne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar