måndag 21 maj 2012

Broderimara


I fredagskväll satte jag första stygnet och det blev början till en turkos hjärttulpan.

Efter en intensiv vecka med färgval, färgning, felfärgning, omfärgning och onödig färgning, så fick jag i fredags äntligen spänna upp mitt bottentyg i ram och börja brodera. Bottenfärgen blev mörkröd tillslut, på grått kläde, och jag fullkomligt älskar att brodera på det. Man kan ju brodera med rött och det syns fortfarande. Men det har sina baksidor att ha ett projekt som man längtar efter och inte vill gå hem i från, tyvärr måste man ju sova också. Men att ha ett sånt här projekt är som att läsa en spännande bok, svårt att lägga i från sig, faktum är att jag längtar redan till skolan och morgondagen.

Arbete med applikation av sammanlagt trettioåtta stycken yllehjärtan.

Nästan färdig hjärttulpan.

Färdig hjärttulpan.

Inspirerat av påsöm broderade jag den här blomman.

Mera påsömsinspiration.

Morgondagens att göra - lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar