lördag 23 april 2011

När tråden tar slut


Tråden tog slut, och förskinnet har återvänt till nedersta byrålådan igen. Men jag hann i varje fall sy fast dekorationen och knytbanden.




Tioskaftad dräll.

I stället tog jag itu med lite skolarbete, när vi hade teknikveckor valde jag att lägga till lite extra varp, så att jag kunde prova lite avslutningar. Och det tar tid. Mycket tid. Jag gjorde klart fyrflätor med hoptagning på den tioskaftade drällen, för att sedan övergå till fyrflätor med snoning på sålldrällsprovet. Just det där med snoning har visat sig vara en större vetenskap än jag först trodde, lägger man all snoning åt samma håll vill allting vrida sig till exempel. När jag till slut kommit fram till ett bra sätt insåg jag att det var en riktigt bra idé att ta till lite extra varp. Men jag längtar efter att få göra nåt nytt igen, och just nu är jag sjukligt sugen på yllebroderi.

Sålldräll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar