torsdag 7 april 2011

Mycket hinner hända när man har mycket att göra

Blått...

Absolut sant, för sen sist har jag hunnit färga ytterliggare två färger, vävt färdigt och påbörjat monteringen. Den här gången gick färgningen till på ett önskvärt sätt, och upp ur dessa bad fick jag en blå och en lila men en del rött i blandat.


...och lila.


En bit nyvävt hålkrus.

Vävningen gick över förväntan och jag provvävde och vävde färdigt under torsdagen, faktiskt den dag jag åkte till Norge för att hälsa på Börje. Väl hemma igen påbörjade jag i går monteringen av stickningsväskan, och här nedan följer händelseförloppet.

Jag började med stommen och skarvade ihop till en tillräckligt stor bit limmad juteväv.


Sedan klädde jag in den i lakansväv.


Efter det sys stickningar för att hålla lakansväven på plats.


En cylinder tar form.


Samma sak görs med botten på väskan, här har jag börjat klä in den i hålkruset.


Sedan har jag sytt i två lager bordsfilt för att jämna till botten.


Därefter sys fodret fast, jag har valt en möbelsatin i mörklila.


Rätsidan.

Och mitt upp i alltihop har jag lyckats slutföra monteringen på mitt yllebroderi i Jämtlandssöm.

1 kommentar:

  1. Men uj uj vad snyggt! Alltihop! Är det litet svettigt nu när det börjar "dra-ihop-sig" till sommarlov?? om ett tag förståss så där två månader ;-)

    SvaraRadera