måndag 3 januari 2011

Skomakarns ungar

Emilies Twinkle toes.

Att tillverka julklappar till hela familjen är inte alltid möjligt, även för en hantverkare. Jag hade en förhoppning om att jag skulle kunnat göra fler än dessa, men i år blev det endast två hemgjorda julklappar. Den ena blev lite otippat min lillebrors flickvän Emilie. Till henne stickade jag ett par rosa Twinkle toes.


Börjes vantar.

Och den andra blev min lite halvslarver till pojkvän Börje, som lyckats slarva bort ena vanten av de jag stickade för två år sen. Därför fick han ett par nya mönsterstickade vantar, med mönster som jag tagit lite varstans ifrån och plockat ihop som jag tyckte var fint.
Själv fick jag många använbara julklappar, som ett tambursömsredskap och en tillskärningskniv. Förhoppningsvis kommer jag snart få prova dem, om inte annat i mitt skolarbete.

2 kommentarer: