onsdag 22 december 2010

Nu ska jag på jullov

Det ska jag verkligen. På riktigt. Igår greps jag av hybris i vävstolen, då jag insåg hur snabbt jag verkligen vävde, och bestämde mig för att bli klar med vävningen innan jag gick hem. Och oxe som jag är, så satt jag envist kvar tills jag vävt upp allt mitt inslag. Så numera äger jag en lång bit hemvävt halvylle i diamantkypert med handfärgat inslagsgarn. Inte illa.
Det här betyder att jag efter lovet bara har dampning av tyget kvar att göra, och det betyder också att jag har en lugn start på vårterminen. Jag har eventuellt tänkt sy innerpuffen till min lövhög, det skulle vara riktigt bra om den blev klar snart.
Men först har jag en julklapp kvar, och tre dagar kvar till jul. Dessutom en tågresa i morgon med risk för snökaos. Hej stressjul.

1 kommentar:

  1. Du får ta det lugnt och inte gå vilse i snöyran!
    God Jul!! :D

    Jenny E.

    SvaraRadera