måndag 13 december 2010

Och nu vill jag göra en till. Och en till. Och en till.



Men det kanske går över inför nästa konstsömnadsprojekt, man vet aldrig. Men ett är säkert med detta projekt, och det är att jag äntligen har fått förverkliga en dröm om att brodera en kudde i kläde. Och jag är redan sugen på att göra en till. Nästa gång borde jag rita blommorna helt själv och inte rita av gamla broderier, det är på tiden att jag blir lite mera självständig i mitt skapande.


Fyllningen.

Fyllningen blev jag väldigt nöjd med, det är effsingar, garnändar och tygspill från trasprojektet som nästan hela min gulliga klass sparade ihop åt mig för att fylla sittpuffen med. Det finns nog så att det räcker till den också förresten. Fyllningen i sig var kanske inte den fluffigaste, men kudden blev otroligt stadig, och fick en härlig tyngd. Och den blev faktiskt mjuk! Inte som om jag skulle valt syntetvadd, men i alla fall. Jag vill i vart fall ha flera såna här.

1 kommentar: