måndag 13 december 2010

Mycket har hänt

Broderiet är färdigt och spänns ut över ett blött bomullstyg. 

Nästan lite för mycket. Broderiet har jag varit ganska stressad över, jag vill ju så gärna att det ska bli färdigt i tid till redovisningen. Och i nuläget känns det som att det kommer att bli det ocskå, men i förrgår när jag spännde ut det trodde jag inte det. Nu har jag hunnit sy fast baksidan, i samma tyg som framsidan men utan broderier, samt duskor i alla fyra hörn. Och innerkuddens tyg har jag också klippt ut, och den ska sys ihop i morgon någon gång när jag inte håller på med uppsättningen av min väv.


Min färdigsolvade varp i diamantkypert, ett mästerverk.

Och det är min andra grej som jag måste komma igång med innan jag åker på jullov, mitt beklädnadsprojekt i form av ett kjoltyg i diamantkypert. Varför kan inte dygnet ha 30 timmar och veckan ha nio dagar istället. Vad mycket mer man skulle hinna då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar