söndag 28 november 2010

Man kan ju bli sjuk!

För mycket inspiration är inte så bra. Idag har jag googlat på jämtländska brudkuddar, inför nästa konstsömnadsprojekt som börjar i morgon, och allt jag ser är färg, stygn och former som jag känner instinktivt att jag vill ha med, och jag vill göra ALLT jag ser. Det är så lätt att glömma att det inte bara är en person som gjort alla jämtländska brudkuddar, en klen tröst när jag nu är så, att det är ETT broderi jag ska göra, och jag kan inte klämma in allt jag vill ha på ett enda. Dags att välja ut med andra ord.

Är Begränsningen Horror vacui-Marias bästa vän? Kanske.

1 kommentar:

  1. HIhi, du får gå ut och titta på vit snö (om ni har sån) för att rensa hjärnan lite.
    Måste genast googla på brudkuddar jag med. Paus från bokhylleflytt..

    SvaraRadera