måndag 8 november 2010

Jag hade egentligen inte planerat det...


... men jag vävde färdigt hela den sista biten idag. Som sagt hade jag inte tänkt bli färdig ikväll, utan även att ägna hela i morgon kväll också åt vävningen, men jag måste ha kommit in i mitt berömda flow eller något. Men kvällsarbete är inte alltid bra arbete, jag är inte riktigt nöjd, eftersom jag hade problem med att få plasten att stanna kvar blev det lite si och så med kanterna. Men nu har jag uppnåt veckans stora mål, imorgon ska jag äntligen ta tag i monteringen, vilket förmodligen blir ett minst lika stort äventyr som själva vävningen.

1 kommentar:

  1. Om den inte skulle följa cirkeln exakt so what? Den är säkert bra nog. Hopsydd syns ju bara slutresultatet, inte eventuella avvikelser från din plan. Jag tror att slutresultatet kommer att bli över förväntan!
    Som vuxen känns det inte som man kan kasta sig i en lövhög och rulla runt. Men den där är en OK lövhög att få kasta sig på.

    SvaraRadera