måndag 29 november 2010

Jag trodde aldrig att jag skulle brodera...

Det ser mer ut som något betydligt ondskefullare än en gök för tillfället.

... en gök. Faktiskt. Varför skulle jag brodera en gök, jag har aldrig sett en i hela mitt liv, och jag gillar inte att de lägger sina ägg i andras bon. Men under formlektionen i torsdags då vi skulle rita fåglar till det tredje konstsömnadsprojektet, fastnade jag för den teckning jag gjort av en gök. Samtidigt hade jag hittat en ramsa från Hede, som var följande: Göken grå - hur många år ska jag ogift gå? Sen skulle antalet "koko" vara svaret. Därför fick det bli en gök av alla fåglar, och den kommer att sitta på en "ungmökudde". I Jämtland har ju traditionen med brudkuddar funnits, och en sån vill jag hemskt gärna göra en dag. Men eftersom jag i nuläget inte ens är förlovad, känns det inte riktigt aktuellt. Så därför får det bli en ungmökudde. Just nu hoppas jag bara att den blir klar i tid.

2 kommentarer:

  1. Så spännande! Du blir klar i tid, det tvivlar jag inte på.

    SvaraRadera
  2. Du får väl fråga göken hur lång tid det är kvar innan han blir färdig!

    SvaraRadera