söndag 14 november 2010

Helgarbete


Först hade jag storslagna planer på att åka till skolan och arbeta hela helgen. Men jag ångrade mig och tog med det mest krävande arbetet hem istället, vilket var mycket bättre. Här hemma har jag arbetat med att fästa alla trådar på min andra rundel, ett arbete som tog praktiskt taget hela lördagens eftermiddag. Men det är otroligt tillfredställande att få alla dessa trådar fästa, det blir så prydligt bara man är noggrann.



Givetvis var inte det det enda arbetet jag hade med mig hem över helgen, jag har också arbetat på mitt allra första bygdebroderi ever. Visst har jag broderat förut, och använt mig av stygnen, men jag har aldrig kunnat ställa alla dumma frågor, och bygdebroderier har jag ända fram tills nu kännt mig hämmad av. Jag har tyckt att det funnits för mycket "regler" om stygn, färger och utseende. Men det har jag beslutat mig för att släppa, så nu ska jag enbart brodera de med de stygn och färger jag tycker om. Jag tycker att det är så fruktansvärt fånigt med regler när tanken är att det ska vara kreativt. Så hädanefter hoppas jag kunna lära mig fler bygdebroderier på samma frigjorda vis.

1 kommentar:

  1. Allt du gör blir så vackert! Broderiet vill jag bara fortsätta titta på!

    SvaraRadera