tisdag 6 april 2010

Umeåvisiten

Påskträdet på Rådhustorget.

Givetvis ingick ett besök i Umeå på mitt allt annat än fullspäckade påsklovsprogram, eftersom en del saker bara inte går att få tag på i Sveg (god choklad, fina garner etc). Givetvis var min Umeåbördige pojkvän Börje med, och visade ett aldrig sinande tålamod. Inte minst när han bestämde sig för att jag behövde fler än ett par byxor. Det är ett problem som jag med all säkerhet delar med många andra nördar, att pengarna går till passionen istället för en del andra livsnödvändigheter. Givetvis beundrade vi Umeås påskträd, och jag förundrades återigen av det storhetsvansinne som den här underbara staden får med jämna mellanrum, men denna gång måste jag erkänna att det blev rätt så fint ändå.


Broderiet på tummarna...


...och på handryggen.

Givetvis har jag handarbetat en del under mitt påsklov, uteslutande med mina vantar som  ska vara klara helst innan jag åker hem till Sveg igen. Tummarna är helt färdiga nu, och broderiet på handryggen växer långsamt fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar