torsdag 8 april 2010

Fortsatt ansökningsångest

Givetvis, vad annars? Idag var jag och Börje in till Umeå igen, denna gång skulle lämplig karton till montering av arbetsprover inhandlas. En enda affär, Bokia, hade tillräckligt stadig kartong till ändamålet, men sen kom nästa val, det svåraste: Färgval. Jag använder mycket färg när jag hantverkar, och då gäller det att passa sig lite när man väljer så att det inte ser ut som ett smaklöst fyrverkeri. Men efter en fika lyckades jag tillslut komma fram till att offwhite nog var lämpligast, och när jag betalade kartongen kändes det ganska bra. Sen lyckades jag fynda lite trevliga filmer, vilket ju inte är varje dag. Även om jag faktiskt uppskattar annat än sånt som har med textil att göra, blir det lätt att jag inte bryr mig om det när jag har en massa fina garner eller tyger att välja på. Sen är jag lite kräsen vad gäller film, och det spelar också in lite. Därför hoppas jag nu på en trevlig filmkväll med min börje innan jag åker hem till Hantverkshimmelen på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar