fredag 19 mars 2010

Horror vacui

Första veckan efter sportlovet, och det har varit full rulle, både på sömnadsfronte och i garveriet. Under lovet blev mina mokasiner färdiga, vilket ett antal av mina kurskamrater aldrig trodde skulle ske. Men här är dom i alla fall!

Framifrån. Jag inspirerades av föremål från de nordamerikanska indianernas kulturer, där man ofta avbildar skelettet eller inre organ på plagg. Här har jag gjort löv för tårna.

Bakifrån. Här får löven symbolisera vaden.

Från sidan. Här har jag bara flippat ut lite.

Från insidan av benet. Den stora blomman är för hålfoten. Texten är en låt som heter All I know med Art Garfunkel 

Blomma för hälen.

Hank för upphängning. Bandet har jag knutit av samma garn som i broderiet.

Det här är en liten enkel väska för mina skinnsybehör, dekorerad med underläggssöm. Tyvärr så är den gjord i köpeskinn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar