fredag 26 mars 2010

Dagens göromål

Idag hade vi inget schemalagt hantverk, eftersom vi hade brandutbildning, men sysslorna i garveriet tar ju inte slut för det.
Min fascination över tegarvningen fortsatte idag, och även så lyckan över att jag blivit av med det äckliga te som jag råkat köpa på mig. Ingen kan ju komma och säga nu att jag slösat om inte annat, och för första gången i mitt liv så kan jag med rätta säga att jag kokat hinkvis med te.


Den hink där jag har mitt te.

Själva garvningen går också väldigt bra och just nu badar den lilla killingen i en röd plasthink, där den kommer att anta en brunaktig färg.


Garvningen med killingen i.

Ett annat stort projekt som jag har tagit tag i är en ren som jag har haft i kalkbad sen i måndags. Den ska jag fett garva efter avkalkningen, och då kommer den att bli vit.

Ren på avkalkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar