måndag 22 mars 2010

Horror vacui del 2?

Äntligen infann sig lite broderi - inspiration idag, och jag har påbörjat utsmyckningen av mina fårskinnsvantar. Det känns bra, eftersom det varit lite stressmoment att inte ha inspiration. Men nu har det börjat kännas rätt. I vanlig ordning har jag ingen aning om vad det ska utmynna i men det lär väl visa sig inom an snar framtid. Än så länge har jag inte kommit längre än så här.



Dessutom är schwiezerosten Stefan redo för rökning, vilket ger mig och Carro en sak mindre att oroa oss för. Också fick jag ner ren nr 2 i kalkbadet idag, och jag planerar att ta upp och avhåra en killing imorgon. Denna killing ska jag sedan prova på att garva i te, vilket ska bli en spännande erfarenhet. Jag vill nämligen ha bruna avhårade skinn även när jag slutat här och eftersom jag inte kan garantera att jag får tag på bark, vill jag hitta ett alternativ. Te ligger därför väldigt nära till hands, eftersom jag är en person som älskar te, och därför köper för mycket ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar