torsdag 8 mars 2012

Say hello to the rainbowchild...


Inför bildvävsprojektet formgav jag halvhjärtat en provremsa anpassad så att jag skulle kunna prova alla tekniker som föreslogs från våran lärare. Och idag kom jag igång, och äntligen känner jag mig riktigt motiverad igen. Det här projektet kommer för övrigt att mynna ut i att jag får göra en riktig bilväv sedan, så kanske är det därför.
Men när jag började väva idag fick jag plötsligt flashbacks till gymnasiet och mina två första år på folkhögskola, och anledningen är att jag ofta hade kläder och accessoarer i regnbågsränder samt även gjorde saker i dessa kulörer. Är det på väg tillbaka nu?

Ett försök till anundsjösöm.

På hemmaplan är det min lapptäcksmastodont som delar soffan med mig, och hexagonerna blir fler och fler undan för undan. Nu har jag dessutom börjat få något slags tema på broderierna, bygdebroderier. Så just nu provar jag olika sömmar i hexagonerna, som sedan blir delar av lapptäcket. Jag är fortfarande rädd för kitschdemonen, kanske har jag hittat min röda tråd i det här projektet nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar