lördag 3 mars 2012

Dansar med varpar

Samitum, väven jag ansvarade för att sätta upp.

Filmen om mitt liv, eller åtminstone om det här projektet, med tanke på hur mycket jag har valsat runt mellan vävstolarna den senaste tiden. Men teknikveckorna som följde efter att lövet blev färdigt är över, och nästa projekt kommer att för min del handla om bildväv. Jag har provat lite bildväv tidigare, jag gjorde ett litet teknikprov på gymnasiet, och sen vävde jag lite bildväv på min praktik förra året, så jag har i alla fall lite hum om vad jag ger mig in på och jag är än så länge övertygad om att jag kommer att tycka om det.

Rutig cord, den roligaste och finaste provväven.

Mönstrad dubbelväv.

Dubbelväv med anbindning.

Veckväv, en annan favorit.

En detalj av veckväv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar