söndag 18 mars 2012

Hänt i veckan


Nu när mitt bildvävsprov är färdigt hoppas jag att det ska dröja innan jag gör en planlös provlapp igen. Det kommer fler provlappar i och med att jag ska göra en "riktig" bildväv, samt inför enskilda projektet som kommer efter det här projektet, men då har man ju en plan med dessa provlappar och jag tror att det kommer att göra skillnad för min motivation.
Mitt bildvävsprov är färdigt i alla fall, precis i tid. I morgon har vi formgivningsdag för den "riktiga" bildväven, och efter det ska all vävtid läggas på den. Temat är "Rosendal" och jag har lite formgivningsångest i vanlig ordning. Alla vi som ska väva bildväv gick i samlad trupp upp till Rosendals trädgård för lite inspirationsfiske i förrgår, och jag har klurat ut min ursprungsidé, vilket är ett stort steg i rätt riktning, men sen ska jag få ner det på papper också. Helst ska jag vara så gott som klar med min skiss i morgon eftermiddag, och hittills har jag ritat två streck på ett A5 - papper, samt skrivit ner lite stödtankar. Formge på beställning med kort varsel är inte min grej.

Sju stjärnor och sexton hexagoner är ihopsydda.

På hemmaplan är det fortfarande lapptäcksmastodonten som gör mig sällskap i soffan, och hittills har den växt till en ansenlig storlek. Mestadels har jag den i en oformlig hög, pappmallarna gör att den är omöjlig att vika ihop. Jag misstänker att detta blir ett projekt jag får ha hemma. Just nu syr jag ihop fler röda stjärnor i väntan på broderiinspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar