torsdag 13 september 2012

Färgeriet


Tyger på tork.

De senaste två dagarna har jag färgat till senaste konstsömnadsprojektet, och det var på tiden, eftersom jag borde ha gjort det för senast en vecka sedan. Känns det som i alla fall. Nu har jag i varje fall färgat färdigt allting, med två fatala felfärgningar som ändå löste sig till slut. Även om jag lärde mig en del om hur man räddar en felfärgning, så kändes det lite onödigt, eftersom jag har lite ont om tid. Men nu är de färdiga, alla garner och tyger, så har de torkat tills i morgon blir det äntligen dags att brodera. Jag längtar.

Inte så många färger den här gången. Tre av färgerna har jag färgat i två kvalitéer, för att prova mig fram till vad jag vill ha.

Det fanns färg kvar i efterbaden, och för första gången provade jag att färga på dessa. Härvan längst till vänster är faktiskt ljusgul, även om den ser vit ut här. Dessa garner ska dock inte användas i broderiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar