onsdag 11 april 2012

Inte min bästa bildvävsdag


Mönsterplasten när den ligger som den ska.

De senaste dagarna har jag kommit framåt med min bildväv, och nästan allt har gått över all förväntan bra. Nu har jag dessutom passerat de svåraste partierna, så nu är det inte så värst mycket utmaning på den fronten. Däremot har min mönsterplast krånglat, på baksidan av min väv har jag en plast på vilken jag har ritat upp motivet på. Dels har det jag ritat suddats ut eftersom så det är verkligen skitsvårt att se någonting stundvis, jag har också rynkat plasten när jag sytt fast den under tiden jag har vävt, vilket innebär att det som jag vävt inte överensstämmer med skissen, och om inte det vore nog så har jag dragit in kanterna för mycket. Det var bara att försöka att lösa snedstegen på bästa sätt, innan vävningen kunnat fortgå. Det har i sin tur inneburit att jag inte fått så värst mycket vävt idag. Jag sätter min vävhopp till i morgon i stället.

Indragen kant på väg att bli som den ska.

I måndags såg det ut såhär.

Gårdagens dagsverk.

Och idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar