måndag 2 april 2012

I dessa pekfingrar gör det ont nu




Om någon trodde att textilhantverk var lika med mjukslöjd så är det helt fel. Lingarn är inte mjukt, och i synnerhet inte när man knyter fram. Lingarn är stumt och strävt, och mina pekfingrar känns ömma och har antagit en lätt rödaktig nyans. Men jag har sagt det förr och jag säger det igen: Vad gör man inte för textilkonsten? Imorgon ska jag äntligen börja provväva så fort uppsättningen är klar, det har gått två veckor sedan formdagen, så tid har jag inte i överflöd precis.

Framknuten varp.

Innan franknytningen.

På hemmaplan växer lapptäcksmastodonten, och nu har jag inlett en ny rad med stjärnor. Frågan är fortfarande om det blir kitsch eller okitsch. Jag ber för fulla nålsögon till Lapptäcksgudinnan just i detta nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar